غذاهای مفید برای چشم

نوشیدن روزانه حدود 6 لیوان آب خنک نیم ساعت قبل و دو ساعت ونیم بعد از غذا (در افراد خشک مزاج) ، استفاده از سبزیجات و میوه جات رنگی که دارای مواد بتاکاروتن هستند، مانند: هویج فرنگی، کدو حلوایی، گوجه فرنگی، خرمالو، انبه و سایر محصولات غذایی رنگی دیگر.

مهمترین توصیه برای محافظت از چشم، کارکرد مناسب معده و اجابت مزاج راحت است.بر اساس تحقیقات انجام شده ، معمولا آن دسته از کودکانی عینکی می شوند که اکثرا از یبوست مزاج و صفرا رنج می برند.بهترین درمان برای چنین کودکانی کارکرد راحت و به موقع مزاج است. در مجموع ناراحتی های گوارشی بیشترین صدمه را به چشم وارد می کند.

برای از بین بردن ورم چشم می توان چشم رابا جوشانده گل آقطی ، یا برگ مو و یا برگ درخت به شستشو داد. اگر دچار درد چشم شدید، بابونه را در سرکه در حال جوش ریخته و بخور دهید. همچنین ضماد کوبیده باقلا و شنبلیله در عسل برای نرم کردن دمل ، ورم بناگوش و زیر چشم مفید است.در ضمن هسته خرما در از بین بردن تورم پلک های چشم مؤثر است که برای این منظور پمادی از پودر هسته خرما در ترکیب با عسل یا روغن زیتون درست کرده و روی چشم می گذارند. سیب را رنده کرده و در دستمال بپیچید و روی چشم بگذارید درد چشم را برطرف می کند. برای برطرف کردن ورم چشم، عناب یا خلال گوجه فرنگی را بر چشم ضماد کنید. سیر را بسوزانید و با عسل مخلوط کنید و ضمادی از آن تهیه کنید . این ضماد برای رفع خون مردگی زیر پلک چشم مفید است.همچنین ضماد عسل با چند قطره سرکه موجب رفع خون مردگی ها می گردد.

لازم به ذکر است ضماد خوبی از مخلوط بادام تلخ آسیاب کرده همراه با سرکه بدست می آید که با گذاشتن آن روی پیشانی و اطراف چشم ها باعث برطرف شدن سردرد و همچنین تقویت بینایی شما می گردد. همچنین شیرین بیان چشم را تقویت کرده و رفع سردرد می کند.برای این منظور روزانه دو گرم ریشه شیرین بیان را پودر کرده و با یک گرم شکر و یک گرم رازیانه مخلوط کنید و سپس در آب خیس کرده و میل کنید به شرطی که فشار خون نداشته باشید.

برای ترمیم قرنیه چشم و برطرف کردن لکه در چشم و ناخنک ، می توانید چند قطره از محلول رقیق میخک را در چشم بچکانید؛ خوردن مارچوبه دید چشم را تقویت می کند؛ خوردن هل برای رفع بیماری های چشم مفید است.

غذاهای مضر برای چشم

غذاهایی که یبوست مزاج ایجاد می کنند،مانند ماست، چای، آب یخ، نوشیدن مایعات همراه با غذا یا بلافاصله بعد از  غذا، پرخوری، خوردن غذاهی خمیری مانند تلیط، ماکارونی و آش رشته، تخم مرغ زیاد، سرخ کردنی ها، غذاهای چرب و پرحجم،دوغ، نوشابه، نان زیاد، تمام غذاهای رستورانی، شیرینی جات قنادی و مصنوعی، تنقلات مصنوعی از قبیل پفک، شکلات، کاکائو، استفاده نکردن از آب نوشیدنی در افراد خشک مزاج بطور منظم، خیره شدن به نور زیاد، مطالعه در محیطی که از نور کافی برخوردار نیست، کم خوابی، شب بیداری و مطالعه در حال حرکت از غذاها و موارد مضر برای چشم هستند.

در ضمن زیاده روی در مصرف انجیر و کاهو علاوه بر ضعف دید چشم باعث کم شدن قدرت جنسی ، فراموشی، کم شدن حافظه و نفخ شکم می شود. 




تاريخ : دو شنبه 29 مهر 1392 | 1:7 | نویسنده : فاطمه |
.: Weblog Themes By VatanSkin :.